Tendințele în web design

Tendințele în web design pleacă de cele mai multe ori de la regulile dictate de google și tools-urile de verificare a site-urilor, urmate de o viziune a designer-ului web. Tendințele actuale duc către un site curat fără slide dar cu o imagine reprezentativa sau o ilustrație lângă care poți strecura o tipografie cu ideea principala a descrieri site-ului.

Tendințele în web design pleacă de cele mai multe ori de la regulile dictate de google și tools-urile de verificare a site-urilor, urmate de o viziune a designer-ului web.

Logo-uri

De la logo-uri jucăușe, excentrice la unele serioase, alcătuite din versiuni de fonturi Helvetica, lângă care își face apariția un semn distinctiv. Semenul distinctiv are ca rolul de a retine mai usor un brand, Semenul distinctiv trebuie sa aibă legătura cu domeniul de activitate sau care sa te ducă cu ideea la domeniul de activitate.

Pictograme

Folosirea pictogramelor /simbolurilor pentru a crea un element de focus, de interes. Pictogramele devin element de navigație care explica printr-o simplitate absoluta a unei acțiuni. Acestea sunt clasificate in pictograme interactive care devin direct butoane si comenzi ale elementelor de interacțiune. Pictograme de clarificare care explica vizual al funcțiilor, categoriilor si care nu sunt elemente directe de interacțiune. Si pictograme decorative care au o funcționalitate mai scăzuta dar au un potențial estetic ridicat.

Text masiv dominant

Text masiv dominant in ecran- sa nu uitam ca în site conținutul are un rol principal. Un titlu masiv ne poate ajuta sa găsim mai ușor ceea ce cautam in site fără sa fie nevoie sa citim un A4 de text ca sa ajungem la ceea ce ne interesează.

Design animat

Design animat pentru elemente de interacțiune, hover. Animație declanșata la o interacțiune a cursorului.

Design curat bazat pe carduri / box-uri . Exista nenumărate posibilități de așezare a conținutului. Cel mai eficient este rezumarea unui articol pe un card care poate avea o sumedenie de elemente și alinieri în contract

Coloristica

Sa nu uitam un element foarte important și anume coloristica. Alegerea culorilor unui site poate deveni de foarte multe ori o munca in sine. In funcție de domeniu de activitate a brandului, poți sa te joci cu schemele de culori fie ele complementare, analogice, triade, tetradice, primare, secundare, calde, reci….

Culorile au un rol esențial într-un web design. Prin selectarea corecta a culorilor transmiți și cum trebuie mesajul către utilizator. Culorile iți oferă zone de contract, interes, focus. Ele ghidează ochiul în descifrarea designului.

creare web site-uri Brasov, web design

Imagine: Behance