Site-urile optimizate pentru telefoanele mobile și tablete vor fi avantajate la indexarea de către Google în scopul afișării rezultatelor la căutări, prin decizia motorului de search de a-și activa din oficiu practica „mobile-first indexing”, de la 1 iulie 2019.
 
„Mobile-first indexing va fi activat ca prestabilit pentru toate site-urile noi, anterior necunoscute în Google Search, începând cu 1 iulie 2019”, a anunțat Google, marți.

Pentru site-urile existente, Google stabilește în ce măsură acestea sunt pregătite pentru sistemul de indexare care dă prioritate modului mobile, pe baza parității de conținut mobil-desktop (inclusiv text, imagini, videoclipuri, linkuri), a datelor structurate și altor metadate (de exemplu, titluri și descrieri).

Google va continua să susțină designuri de site-uri „responsive”, site-urile dinamice (dynamic serving) și site-urile cu versiuni separate de mobil și desktop.

În schimb, motorul de căutare recomandă proprietarilor de site-uri tipuri de web design responsive pentru site-urile noi.
De asemenea, pentru a evita eventuale confuzii la indexare, Google recomandă utilizarea unui singur URL atât pentru versiunea de mobil cât și cea pentru desktop a unui site.

Pentru a se adapta mai bine noilor cerințe la indexare, proprietarii de site-uri pot să  folosească ACEST instrument de inspecție a URL-urilor pentru a vedea în ce măsură site-urile lor sunt adaptate la noua practică mobile-first indexing, care avantajează versiunile mobile pe net.

De ce este important să cunoaștem aceste modificări? Pentru că de indexarea pe mobil va depinde ușurința cu care clienții îți vor găsi site-ul atunci când caută pe Google.