Trei greșeli majore într-o campanie de optimizare SEO

Pentru că mulți se sperie când aud despre optimizare SEO, îți prezint, pe scurt, ce este și cum funcționează o campanie de SEO, dar și care sunt cele mai importante trei greșeli care pot aduce mari bătăi de cap site-ului tău.

Prin Optimizare SEO înțelegem o colecție de metode pe care proprietarii site-urilor le pot utiliza pentru a-și îmbunătăți poziționarea în clasamentul motoarelor de căutare, cum ar fi Google. Acestea pot include lucruri precum țintirea cuvintelor cheie, îmbunătățirea vitezei site-ului, adaptarea site-ului pentru dispozitive mobile și așa mai departe.

Motoarele de căutare determină clasarea unui site web prin examinarea factorilor de pe pagină – adică a elementelor de pe site-ul tău pe care le poți îmbunătăți – și a unor factori în afara paginii, cum ar fi link-urile. Îmbunătățind atât factorii de pe pagină, cât și pe cei din afara paginii, îți poți îmbunătăți clasamentele pentru cuvintele cheie care sunt cele mai relevante pentru afacerea ta.

Folosind cele mai bune practici SEO, compania poate crește în clasamentul paginilor de căutare, sporind șansa ca cineva să dea click pe pagina ta atunci când efectuează o căutare pentru produsele, serviciile sau industria din care faci parte.

SEO este cel mai bun mod de-și ”împinge” prezența online a companiei în partea de sus a clasamentului motorului de căutare. Este fiabil, eficient și convenabil (pe termen mediu și lung).

Cum funcționează SEO, de fapt?

SEO este o știință exactă. Cele mai bune practici pentru SEO evoluează frecvent, deoarece se bazează pe algoritmi mereu în schimbare puși în funcțiune de motoarele de căutare pentru a oferi utilizatorilor cele mai bune rezultate.

De exemplu, dacă Google ar decide să favorizeze site-urile web cu fundaluri albastre față de cele cu altă culoare, cele mai bune practici de SEO ar trebui să se schimbe pentru a se potrivi cu parametrul respectiv. Preferințele Google sunt mai puțin aleatoare decât favorizarea culorii albastre, desigur, dar înțelegi ideea.

O practică acceptată în SEO, cu câțiva ani în urmă, poate să nu funcționeze acum, ceea ce duce la percepția că SEO nu funcționează; dacă utilizezi linii directoare sau practici SEO depășite, site-ul pur și simplu nu se va clasa bine.

SEO funcționează numai atunci când utilizezi cele mai bune practici actualizate. Când faci acest lucru, Google și alte motoare de căutare vor crește clasarea site-ului web, ceea ce va conduce la o creștere a traficului și, pe cale de consecință, la conversii.

Cum te poate afecta o campanie SEO făcută incorect

O campanie de SEO care utilizează bune practici vechi, neactualizate te poate împiedica să îți poziționezi site-ul mai bine decât e acum poziționat. Mai rău, poți scădea în clasament sau riști chiar ca site-ul să fie eliminat din rezultatele căutării. Iată trei greșeli majore care pot dăuna site-ului tău:

1.Cumpărarea link-urilor

Altădată o practică obișnuită, această schemă presupunea ca un site să plătească pentru link-uri, în încercarea de a trimite „semnale” către Google care sugerează că lumea vorbește despre site-ul respectiv. Deoarece motoarele de căutare favorizează site-uri cu multe backlink-uri, cu mulți ani în urmă, era ușor să păcălești sistemul prin achiziționarea de link-uri de la alte site-uri.

Cu toate acestea, Google preferă ca link-urile să fie câștigate, nu cumpărate. Așadar, algoritmii pentru motoarele de căutare nu iau în considerare orice link-uri atunci când clasifică site-urile – acestea pot ignora, de pildă, legăturile de pe site-urile de spam – sau e posibil chiar să te coboare în clasament pentru că le utilizezi pe site-ul tău. Sau, mai rău, poți fi eliminat complet din rezultate. Așadar, În loc să cumperi link-uri, pune accentul pe câștigarea lor, prin conținut de calitate.

2.Pagini fără conținut original

Deoarece, în trecut, cantitatea însemna mai mult decât calitatea, a fost ușor să manipulezi clasamentele prin crearea unei mulțimi de pagini cu un conținut reciclat sau chiar furat. Acest lucru nu mai funcționează, fiind înlocuit de crearea de conținut original care să răspundă la întrebări sau să ajute utilizatorii să ia decizii.

3. Cuvinte cheie

În încercarea de a se clasa pentru fiecare cuvânt cheie posibil, proprietarii de site-uri au folosit o practică cunoscută sub numele de „umplutură de cuvinte cheie”, sau „keyword stuffing„. Aceasta presupunea plasarea unui număr mare de cuvinte în adrese URL, titluri de pagină, conținut pagini și anchor text-urile backlink-urilor.

În timp ce Google obișnuia să caute doar combinația de cuvinte cheie potrivită, acum caută relevanță și conținut bun. Algoritmii motoarelor de căutare afișează acum doar site-urile care au toate aceste atribute.

Așadar, SEO funcționeaza atâta timp cât ne ferim de metode ce pot părea neortodoxe (spam, conținut duplicat, etc).