Mai este util sa cumperi un nume de domeniu cu cuvant cheie in el? O sa raspund la aceasta intrebare in acest articol.

M-am lovit de foarte multi clienti care la inregistrarea unui nune de domeniu / adresa site, au tendinta sa foloseasca cuvinte cheie in componenta acestuia.

Se pare ca nu se pune pret pe brand, fapt foarte grav din punctul meu de vedere.

Sa zicem ca dorim sa inregistram un nune de domeniu pentru o pensiune. Cu siguranta este util cuvantul „cazare” . Prima sugestie pe care o veti avea este sa puneti nunele de domeniu cazare-nunepensiune.ro/com…

Dar mai este util sa folosim cuvinte cheie in continutul nunelui de domeniu?

Cu siguranta NU mai este un factor pe care google pune pret si veti castiga o mai buna clasificare in cautarile din motoarele de cautare.

Google vine constant cu inbunatatiri ai algoritmilor de indexare a site-urilor.

Daca va uitati si comparati clasarea site-urilor dintr-o cautare pe google o sa vedeti ca abia pe pagina a 3 o sa se regaseasca site-uri care au cuvinte cheie in numele de domeniu.

Care sunt dejavantajele la inregistrarea unui nune de domeniu cu cuvant cheie in el?

In acest caz am un exemplu a unui site de anunturi imobiliare, www.apartamente-24.ro.

Daca ne gandim logic si facem o analiza a competitorilor ajungi mult mai greu pe prima pagina la cautarile de brand.

Cautarile de brand sunt acele interogari ale clientilor care au primit o recomandare sau au primit un flyer, carte de vizita si vor sa vada mai multe detalii despre tine.

Daca acestia cauta „apartamente 24” cel putin inca 3 site-uri folosesc acest termen in articolele lor si sunt posibilitati mari ca ei sa intre pe un alt site, nu pe al tau.

Dar daca ai inregistra un nume de domeniu unicat cum am fi glovo.ro (firma de food delivery ), uber.com, paravion.ro, happytour.ro si pot continu lista, nu te mai lovesti de problema cautarilor de brand.

Pur si simplu econimisesti timo sau bani pentru a optimiza site-ul pentru cautari de brand. Acestia vin in mod natural.

Dar daca nu am un cuvant cheie in domeniu google stie cu ma ocup?

Dupa cum spuneam google foloseste algoritmi pentru a afisa cele mai relevante rezultate pentru utilizatori lui.

In acelasi timp google iti scaneaza continutul site-ul si isi da seama ce vinzi sau ce servicii ai.

In concluzie

Nu este un mare avantaj sa ai un cuvant cheie in continutul numelui de domeniu. In unele cazuri poate fi chiar dezavantaj.