Alegerea culorii pentru logo

Unul dintre aspectele cele mai importante cand vorbim de realizarea unui logo, e alegerea culorii. Cei mai multi clienti vin cu imaginea deja creata despre cum isi doresc sa arate sigla, au stabilita in minte culoarea si sloganul. Acesta nu e neaparat un lucru rau insa in majoritatea cazurilor rezultatul nu va fi 100% potrivit pentru produsul sau serviciul lor.

Alegerea culorii face parte din categoria brandingu-lui emotional (EMOTIONAL BRANDING). Conform studiilor, culoarea potrivita poate imbunatatii perceptia clientului despre brand si il poate influenta in achizitionarea unui produs sau serviciu. 

Marketingul emoțional este un termen folosit în comunicarea de marketing care se referă la practica de a construi branduri care apelează direct la starea, nevoile și aspirațiile emoționale ale consumatorului .

Marketingul emoțional este de succes atunci când declanșează un răspuns emoțional în consumator, adică o dorință pentru brandul (sau produsul ) publicitar care nu poate fi pe deplin raționalizat.

Marcile emotionale au un impact semnificativ atunci cand consumatorul are un atasament puternic si durabil fata de brand, comparabil cu un sentiment de legatura, de companie sau de dragoste .

Exemple de branding emoțional includ atașamentul nostalgic la Kodakbrand de film, legătura cu brandul Jim Beam bourbon și dragoste pentru brandul McDonald’s .