Actualizare de baza a algoritmului Google Mai 2020 – Începând din luna mai 2020 Google a venit cu un update/ actualizare importanta asupra algoritmului sau de afișare rezultate.
In urma analizelor si a research-ului am descoperit ca pentru o buna poziționare in motorul de căutare google a site-ului dumneavoastră trebuie sa respectați câteva aspecte.
Cum a afectat acest update campaniile SEO sau pozițiile site-ului in afișările google?
In urma acestui update al algoritmului google pe care ei il numesc o actualizare „de bază”, deoarece este o schimbare mare în algoritmul lor, ceea ce înseamnă că are o mulțime de site-uri s-a observat ca sunt afectate industriile:
- horeca ( hoteluri, pensiuni, agentii turism, restaurante, agentii imobiliare..)
- sanatate ( clinici stomatologice, clinci private, analize medicale, portaluri de sanatate ),
- animale de companie
- site-uri de social, bloguri..
Ce trebuie sa facem pentru a nu fii afectat de update-ul algoritmului de indexare google?
In primul rând trebuie sa va actualizați articolele vechi de pe site. Nu este de ajuns sa schimbați câteva propoziții în site.
Veniți cu paragrafe noi si nu uitați de experienta utilizatorului in site-ul dumneavoatra. Conținut relevant cu informații prețioase ce sa atragă trafic.
Acum, pentru a clarifica, nu vorbesc despre producerea de conținut nou zilnic sau chiar săptămânal.
Din nou, nu există nicio „rubrică” cu privire la modul de actualizare a conținutului vechi, deoarece variază pe articol, dar cheia este să faci tot ceea ce trebuie pentru a-l păstra relevant pentru cititorii tăi și pentru a te asigura că este mai bun decât concurența.
Dacă doriți în continuare câteva sfaturi despre actualizarea conținutului vechi, iată ce le spun echipei mele:
- daca continutul nu mai este relevant pentru cititor atunci stergeti pagina si setati o redirectionare 301 catre o pagina relevanta cu continut asemanator
- poti face continutul mai atragator; de exemplu poti adauga infografice, instructiuni pas cu pas sau videoclipuri.
- verificati sa nu aveti linkuri 404. Daca aveti remediati problema prin redirectionare 301.
- verificati in google 5 termeni la mare cautare pe google in legatura cu articolul tau si folosestei in articol.
- simplificati articolelel prin eliminarea termenilor complexi pe care nu ii intelege tota lumea.
- evitati sa afisati data de publicare a articolului pentru a fi tot timpul la cautare. Daca articolul este datat cu un an in urma sunt sanse putine ca cineva sa mai intre sa citeasca acel articol.
- daca aveti articole duplicat, faceti o fuziune a acestora sau stergeti articolele duplicat si redirectionati 301 catre pagina nou.
Google nu înțelege paginile cu putin textDupa cum este si de asteptat Google este o inteligenta artificiala care nu intelege decat textul, meta tagurile alt ale imaginilor.
De aceea este de recomandat ca articolele sa fie destul de stufoase. Un minim de cuvinte ar fii 300 dar cu cat articolul este mai mare cu atat apar obstacole pentru o optimizare seo buna.
În medie, 46% din site-urile analizate au cel puțin o pagină cu conținut redus. Puteți ghici cât de multe dintre acele site-uri au fost afectate de cea mai recentă actualizare a algoritmului?